lördag 20 februari 2010

Målat med Brushables!

Vi har ju fått in dom underbara Brushables och jag har testat dom, jag gillar dom jättemycket =)
Gjorde ett litet test så ni ska kunna se lite hur dom fungerar.
Jag målar vanligtvis med Promarker eller akvarell och använder de olika teknikerna beroende på vilket motiv jag ska färglägga.
Promarkers är superkul att använda men på naturmotiv o blommor vill jag ha ännu mer liv i bilden och då har jag använt mig av akvarell, ibland har jag blandat dom också.
När vi fick hem Brushables till butiken så var jag ju bara tvungen att testa då jag hört att dom ger lite "flammiga" resultat. Och så här blev det.

Eftersom pennorna har två nyanser i varje penna var det inte svårt att skugga och jag märkte att målar man lite till så får man lite "flammiga" fält om ger mer liv och det ser mer "riktigt" ut.
Jag visar er också bilder på båge Brushables och Promarker bredvid varandra så ser ni lite vad jag menar. Den lila tulpanen har mer liv i och den rosa är mer platt ändå har jag använt mig av två pennor för att få skuggor. Men som sagt, lite beroende vilket motiv man ska färglägga och vilket resultat man vill ha så är båda pennorna underbara.
Jag kommer naturligtvis fortsätta med mina älskade Promarkers men jag kommer garanterat att använda Brushables istället för akvareller på många motiv, det jag gillar allra mest är ju att man kan kombinera dessa två eftersom båda är inkbaserade pennor.
Knalla in i shoppen och så hittar du båda pennorna.
Tack för mig för denna gången =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmm, såg ju snyggt ut, blir lite sugen faktiskt..... Fast det blir ju i längden dyrt att samla på sig mer än en färgläggningsteknik.... Men helt klart sugen att prova!!