onsdag 2 juni 2010

Magnolia studentkort

Denna vecka har jag gjort ett studentkort där jag använder Magnolias Studentkille. Den stämpeln var för mig ovanligt rolig att färglägga. Kanske har jag färglagt för få killstämplar förr! Jag har iallafall som vanligt färglagt med ProMarkers. Jag valde att figurklippa ut motivet eftersom jag ville visa så mycket som möjligt av mönsterpapperet. Kanterna på mönsterpapperet samt den lilla rutan med text är chalkade med chalks. Har endast chalkat ytterkanterna. Jag har lagt Glossy Accents på emblemet på hatten, glaset samt bältet på spännet. Varken det eller glittret på mönsterpapperets blommor syns särskilt bra. Texten är stämplad på baksidan till mönsterpapperet.



Materiallista
Cardstock från Reprint
Mönsterpapper Icy Flowers från Best Creation
Blommor Vita small samt Blåa toner Large, båda från Reprint
Pearls från Kaiser
Stämpel Student Edwin från Magnolia
Stämpel Texter - Set från Reprint
Chalk Blue Iris

Inga kommentarer: