lördag 14 november 2009

Julkort och julask

Jg hade lite kvar att visa denna veckan och först ut är ett kort där jag använt mig av Paper Studio´s papper med snögubbar, jag klippte ut en o satte me 3d kuddar. Stämpeln är en Reprint stämpel som jag tycker är superfin.
Jag dekorerade med pappers snöstjärnor som jag embossade med Clear embossing som jag blandade Perfect Pearls pulver i, det belv en supersnygg effekt som tyvärr inte visar sig riktigt på bild.


Jag har även gjort ett kort och en ask som går toniton och till detta har jag har använt mig av Inkido papper, prima rosor och stickles. Asken har en lite kupol och spetsen jag hittade i mina gömmor.
Kortet har jag låtit vara enkelt, målat en distress ruta och embossat stjärnor på.
Allt material finns naturligtvis i shoppen.

På månda är det Roolz som bloggar så välkommen hit och kolla då också.

Inga kommentarer: