tisdag 30 november 2010

LO med Websters Page

Ja, äntligen lossnade scrapblocken för mig, och sen var det bara att vänta på att glitterlim, crackle och glossy accent skulle torka.... så kunde jag fota den med.


Stommen, grön cardstock, har måttet 8,5"x11". Jag har ruggat kanterna och distressat dom. Skar sen till Inkidos Tuva green, monterade på tre olika spetsar och sydde fast alltsammans på stommen. Sen klippte jag ut de vackra blommorna ur det underbara pappret Lullaby Lane. Först ruggade jag kanterna försiktigt på blommorna, distressade lätt med tea dye och vintage photo. Fotot är mattat med tre lager cardstock, knöt ett grönt sidenband runt, och överöste det med underbara körsbärsblommor och enstaka minirosor. Skrev titeln med stickersalfabet, och resten för hand, direkt på LO:n. Sen började det roliga! Alla blommor är mer eller mindre täckta med glitterlim, både de "riktiga" och de på mönsterpappret. Jag har valt olika glitterlim för de olika typerna. Sen har jag lagt crackle accent på de större rosorna, och glossy på de andra rosorna. Glittret lyser igenom lacket fint, syns tyvärr dåligt på bilden.

Materiallista:
Cardstock: grönt, vanilj, beige.
Mönsterpapper Websters Pages - Lullaby Lane
Mönsterpapper Inkido Tuva Satin green
Körsbärsblommor, minirosor, blad
Grönt sidenband
Övrigt/eget: glossy accent, crackle accent, glitterlim: cinnamon, guld, crystal, frosted lace, rock candy, diamond, spetsar, symaskin.

Ha en fortsatt trevlig vecka! /ScrapLinda


Inga kommentarer: