onsdag 6 oktober 2010

Födelsedagskort

Denna vecka har jag ett kort där jag varken distressat, haft på glitterlim eller glaze. Det går att göra kort utan dessa dekorationseffekter. Dessutom så glittrar redan mönsterpapperet litegrann. Stämpeln är en jättesöt happy hoppers som jag färglagt med ProMarker. Blomman har jag byggt upp av två olika blommor och en fjärilsbrad. När jag la ut allt som jag ville ha det på kortet så tyckte jag att det fattades någonting i nedre vänstra hörnet. Jag fick idén att klippa ut några av fåglarna och sätta dem på 3d-kuddar. Jag har fotat nu ikväll det är därför som fotot är lite mörkt och inte av bästa kvalité.


Materiallista
Cardstock Reprint Lavender Twilight
Mönsterpapper DCWV Nursery Boy Glitter Chicks
Stämpel Happy Hoppers Balloon Journey
Stämpel Reprint Texter - Set
Blomma Reprint vita små
Blomma Reprint Lila
Sidenband Lila
Blad Gröna
Brad Fjäril

Inga kommentarer: