onsdag 30 mars 2011

Kärleken övervinner allt

Inspirerad av våren och ett äldre par som gick hand i hand och såg så söta ut, blev det ett romantiskt tema. Amor Vincit Omnia blev texten på den tavla jag gjort / altrat denna veckan.


Hittade en canvas tavla som jag började med att måla med tattered rose crackle paint.
På kanten av det rosmönstrade papperet från graphic 45, använde jag min edge scraper och en chalk, för att få ett lite ruffig utseende.
Bokstäverna Vintage Market och "swirvlar" Elegant Flourishes embossades i en embossingfolder /die och chalkades.
Det uppstämplade motivet är en Flower Faries som är färglagd med promakers och fick en touch av Star Dust Stickles på vingarna.





Med hjälp av min Cuttlebug (vet inte vad jag skulle göra utan den) och dies från Magnolia stansade jag ut den söta "taggen" och ängelvingen.
Sist men inte minst blev det en liten blandad kompott av blommor och blader. 

Hoppas ni får lite inspiration och ha det så bra!

// Marie-Louise

Inga kommentarer: