tisdag 20 juli 2010

Fler uppslag i receptboken

Först ska jag be om ursäkt för att mitt inlägg denna veckan är en dag sent. Efter att jag ramlat igår och stukat höger tumme, hade jag svårt att fortsätta skapandet. Hur klumpig får man vara??? Nåja, nu ska jag i alla fall visa er de två sista uppslagen i receptboken. Nästa måndag får ni se baksidan, och boken som helhet, en del arbete har nämligen tillkommit nu i efterhand.


Jag ville ha en receptbok som var ganska komplett, så att man kunde bygga ihop en hel middag av de olika delarna i den. Därför har vi nu kommit till uppslaget "matiga sallader".  Bilderna på maträtterna har som vanligt fått mattor av vit och svart cardstock, svart pearl maker i hörnen. På själva bladet har jag monterat svarta rhinestones i hörnen och på ramen. Notisbladet med ett rött ziczacband över, så att Tilda har nånstans att sitta. Färglagt de söta mössen med mina tombows, och lade sen glossy på körsbären. Tyvärr ändrade de då färg och blev alldeles för ljusa, men det är ju inget att göra nåt åt. En enkel blå blomma som dekoration på motstående seida, och så klart ziczacbandet som fortsätter över uppslaget.


Dags för desserter! Tre stycken enkla fick jag in här. Har klippt ut härliga jordgubbar ur Miss manners-pappret, och lagt på glossy. Klippte ut en av de vackra fyrkanterna ur pappret Domestic goddess, och placerade bilderna runt om den vackra damen, så att hon skulle synas ordentligt. Vita halvpärlor i hörnen och på ramen. Bokstäverna är ett eget minialfabet som jag skrivit ut på skrivaren, det är enkelt att fixa sig ett eget minialfa. Ta upp ett blankt dokument, och skriv in alla bokstäver. Jag låter det blir många fler vokaler än konsonanter, likaså finns det vissa bokstäver som knappt är med alls. Sen är det bara att välja ett snyggt typsnitt och skriva ut. Den tråkiga biten är att skära ut allesammans, men det blir ju så snyggt så det är det värt. På motstående sida har jag monterat ett blad och en liten blomma från TH (Tim Holtz foliage) tillsammans med en blå blomma och en halvpärla.

Materiallista:
Chipboard book - Three Bugs in a Rug
Cardstock french vanilla & macintosh
Mönsterpapper Prima - Rebellious cherry
Mönsterpapper Graphic 45 - Domestic goddess collection - Domestic goddess
Stämpel från Penny Black clearstampset - Micey day
Stämpel Magnolia - Tilda som kock
Glossy accent
Rhinesstones
Foliage, Tim Holtz

Som sagt, så får ni se receptboken i sin helhet nästa måndag, med lite fler dekorationer. Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer: