onsdag 28 juli 2010

Slutversion på jordgubbsboken

Här kommer de sista sidorna på min bok med jordgubbsrecept. Slutligen visar jag en bild på hur den ser ut framifrån nu när den är färdigdekorerad. Mönsterpapperet är fortfarande Magnolia Lazy summer days - Strawberries & cream, som tyvärr inte finns i webshoppen. Jag kan lova att det är ett sött papper med alla jordgubbar. Den röda pappersremsan är utstansad med Martha Stewart - Doily lace trim. Jag har använt min papperstrimmer och delat remsan mitt itu. Blomman är Reprints - vita blommor. Bladen är Prima flowers - sammetslöv, som tyvärr inte finns i webshoppen. De röda pearlsen är Reprints röda.



Det som har tillkommit på denna sida är Reprints gröna rhinestones. Annars är det samma material som föregående sida.


Här har det tillkommit en utstansad banner från Cuttlebugs - Cut & emboss - fanciful labels, denna finns tyvärr inte i webshoppen ännu. Jag har även använt en Reprint pearl brad som mitt på blomman.



Så här ser den färdigdekorerade boken ut från framsidan. Tror inte jag har skrivit om vilka band jag använt till att binda ihop boken. Det är Rutigt rött band, Rött zick zack band samt Rött organza band med vita prickar.



Samtliga kanter är chalkade med Fluid chalks - chestnut roan. Alla jordgubbar på mönsterpapperet har fått ett lager med Glossy Accents.

Det var allt jag hade för denna gång. Hoppas ni har blivit inspirerade att göra en egen chipboard bok. Om inte annat blivit inspirerad att använda något av jordgubbsrecepten?

Inga kommentarer: