måndag 12 juli 2010

Fortsättning på receptboken

Idag kommer två nya uppslag i receptboken..


Jag lade först på röd cardstockpå båda sidorna, sen klippte jag ut en bit av framsidan på mönsterpappret, lade glossy accent på pajen för att den skulle stå ut lite och ett grönt ziczacband längst ner. Det gröna bandet fortsätter på nästa sida... De söta husmössen är målade med tombows. Skrynklade ihop två röda blommor, och monteade ihop dom med silverträd med en knapp.


Här har jag monterat baksidan på Graphic 45-pappret som jag använde på förra uppslaget, klippte ut en bannér från en annan del av pappret och monterade det lite buckligt. Monterade ihop en stor röd blomma med silvertråd och en knapp. Har som tidigare mattat bilderna på maträtterna med vitt och svart albumblad, och använt en utstansad notisblad som matta att skriva namnet på recepten på. Färglade de söta mössen i koppen men klippte ut enbart mössen. Musen som tittar upp ur koppen hängde jag på kanten av den ena bilden, och den andre satte jag på receptbladet. Byggde ihop en miniros med en TH-blomma.

Materiallista:

Reprints blommor
Tim Holtz Foliage
Eget: QK Notebook sheet, dymo

1 kommentar:

NHL sa...

Till alla DT hos Bewed:
Tycker ni gör väldigt fina saker! Det är väldigt inspirerande att det är så stor variation i det ni gör. Det är inte bara LOs rakt över :-)
Bra jobbat allihop!