måndag 5 juli 2010

Receptbok a la Sommarmat

Denna månad jobbar jag på ett lite större projekt, som ni ska få se delar av varje måndag. Vi börjar med bokens framsida och det första uppslaget idag.


Jag har målat kanterna vita på en chipboard bok från Three Bugs in a Rug, hade inte tillräckligt med akrylfärg hemma, så jag tog halvblank hobbyfärg från Panduro - det gick lika bra! Skrapade sen kanterna på mönsterpappret (Graphic 45 - Domestic goddess collection - Miss manners), lade på en spets stansad med Martha Stewart (doily lace trim) och rutigt band. Gjorde ett blomhörn av minirosor och blåa blommor som jag monterat ihop som en miniros, tillsammans med en rosett av det blårutiga bandet. Lilla söta Tilda är målad med tombows och sitter ovanpå spetsen. Skylten är utstansad i shimmer cardstock från ett tidigare paket.



Hämtat recept från nätet på bra sommarmat, det är så enkelt att fastna i gamla hjulspår tycker jag. Har stansat ut en bit cardstock så det ser ut som ett blad ur en anteckningsbok, och använt dymon till att skriva namnet på rätten. Monterat ihop lite reprintblommor med halvpärlor, och monterat den söta koppen med mössen på distanstejp i nedre hörnet. För att få plats med hela receptet skrev jag ut det på skrivaren, och skrev då även ut en inspirationsbild på rätten, hoppas att min man blir sugen på att laga annorlunda mat nu! 

Materiallista:
Chipboard book
Mönsterpapper Graphic 45 - Domestic goddess collection - Miss manners
Cardstock blått och vitt
Stämpel Magnolia Tilda som kock
Stämpel från Micey Day clearstampset från Penny Black
Reprint blommor, blå & röda
Halvpärlor
Martha Stewart stans Doily Lace Trim
Rutigt band
Glossy accent
Eget: QK Frame, QK Notebook sheet, QK Rollerskate, dymo, glitterlim Diamond, Frosted Lace

Somriga hälsningar ScrapLinda

Inga kommentarer: