måndag 20 september 2010

Clearstampsförvaring och ljuspåse


Idag bjuder jag på en mycket smart förvaring, ja i alla fall om man har tillgång till en BIA (Bind it all, spiralbindningsmaskin). Jag har gjort om hela min stämpelförvaring, men mina clearstamps hamnade lite utanför, så jag behövde komma på något annat för dom.


Jag gjorde mig ett eget album för mina clearstamps, med hjälp av plast, BIA-spiral och perfect closures. (För att se hur den är uppbyggd, kika in till min egen blogg, där beskriver jag hela albumet närmare.)


Så här ser framsidan ut, när man öppnat låset och skyddsbladet. Brun cardstock, papper från Inkido och Graphic 45, phototurners, nyckelhålbrads och blommor ihopmonterade med Tim Holtz foliage. Chalk och glitterlim cinnamon och frosted lace runt alla kanter, och halvpärlor i hörnen. Det var svårt att få en rättvis bild idag, det är mycket finare i verkligheten.


Sen gjorde jag även en ljuspåse, dessa gjorde jag i massor förra julen, och de är så populära att ge bort. Hittade knubbiga, fina tändsticksaskar på Rusta, klädde med brun cardstock och Inkido-papper, spets och blomgrupp. Påsens överdel är gjort på samma papper, i princip, en ruta Graphic 45-papper fick också hänga med. Spets och blommor i samma stil som på tändsticksasken. Påsen är ett cellofankuvert, där jag har häftat fast överdelen, och öppningen är nertill, så att mottagaren kan ta ut ljusen men ändå spara påsen om de vill.

Materiallista:
Cardstock brun
Mönsterpapper Inkido Mathea chocolate brownie
Mönsterpapper Inkido Cartas de Amor satin pink
Mönsterpapper Graphic 45, Tender Missives
Okänt mönsterpapper, återkommer
Minirosor
Reprint blommix
Reprint gardenia
Brads nycklar och nyckelhål
Photo turns antik, två olika utföranden
Små säkerhetsnålar
Halvpärlor
Spets
Övrigt: Plast från mapp, oh-blad, laminering. Perfect closures, BIA-spiral, tändstickask, värmeljus, cellofanpåse. Glitterlim cinnamon & frosted lace.

Ha en trevlig vecka!!/ScrapLinda

1 kommentar:

Ciza Patricia sa...

Sakerna blev så fina och i verkligheten blev de ännu vackrare! :)