torsdag 30 september 2010

Ett kort och en ask

Denna vecka visar jag ett kort i ett kanske annorlunda format samt en askvikning jag velat testa. När jag fick se de härligt glittriga papperet från Best Creation så blev jag inspirerad av mönstret. Jag tyckte det skulle vara kul att göra ett vanteformat kort och använda papperet med vantar på. Jag hittade en mall på internet, egentligen var det en mall för färgläggning men den funkade finfint att använda. Jag bara ritade av och klippte ut.
Jag hoppas ni ser hur fint allt glittrar. I mitten på blomman har jag en snöstjärna i plast. Givetvis har jag haft glitterlim på snöstjärnan samt blomman runt om. Blomman var från början blå även om den nästan ser grön ut när den glittrar.


Som god jul hälsning har jag inuti kortet stämplat och embossat en av Reprints nya julstämplar.

Här ser ni asken jag gjorde. Jag valde att inte dekorera eftersom jag tycker papparet är fint i sig. Inuti asken kan man stämpla en hälsning och kanske lägga en godisbit.


Här ser ni hur asken ser ut öppen. Ni ser också baksidan på mönsterpapperet. Inget glitter här.



Materiallista
Mönsterpapper Best Creation Ink Winter Wonderful
Stämpel Reprint Julgran
Blått band

Inga kommentarer: