måndag 6 september 2010

Skiss inspiration

Denna vecka har det blivit lite omkastningar i vem som bloggar när. Så jag bloggar idag istället för på onsdag. Jag har gjort ett kort efter Marias fina skiss. Vi har en tävling denna månad där man ska göra ett alster inspirerat av följande skiss, gå gärna in och kika om ni missat det.

I mitt DT-paket fick jag ett av de underbara uggle-papperen från Inkido. Jag är ganska så mycket kär i detta papper! Ugglorna är bara för söta. Även den söta House Mouse stämpeln är underbar. Jag valde att måla lövet orange för att få höstmotiv, men målar man lövet grönt istället så är det ett sommarmotiv. Motivet är självklart färglagt med ProMarkers. Alla kanter är distressade med distress ink för att få ett murrigare utseende. Jag ville inte ha kritvitt mot de andra färgerna.


Bjuder på en bonusbild på det söta stämpelmotivet.


Materiallista
Cardstock Reprint - Tank green
Mönsterpapper Inkido - Autumn Friendship - Angella
Stämpel House Mouse - Autumn Cruise

Stämpel Reprint - Texter - Set
Distress ink - Brushed Corduroy
Pearl Reprint - Moss
Organzaband Orange, Mörkgrön och Bordeaux

Inga kommentarer: