onsdag 15 september 2010

Vattenfallskort

Denna vecka har jag gjort ett vattenfallskort. För att hitta instruktioner till hur man gjorde sökte jag både i google och youtube. Sökte på waterfallcard och hittade massor med instruktioner. Vikningen är på inget sätt ny, men detta var mitt första försök. Jag har använt ett nytt mönsterpapper från Inkido. Framsidan har en massa smårutor med olika mönster i och baksidan har ett smått röd/vit rutigt mönster. Det är egentligen ett julpapper men jag försökte få fram hösttoner genom att använda rutor med svampar. Kanterna är distressade med distress ink. Det var ett ganska kul kort att göra. På sista bilden kan man stämpla eller handskriva en hälsning på den långa pappersremsan som blir när man dragit.







Materiallista
Mönsterpapper Inkido - Scrap under the blanket (finns inte i webshoppen än)
Cardstock Reprint - French Vanilla
Distress ink - Brushed Corduroy
Band Zick Zack mini brun
Övrigt: 3 brads och lövstämpel

Inga kommentarer: