måndag 7 februari 2011

Arbetat grattiskort med Graphic 45

Papprena från Graphic 45 är verkligen lättscrappade! Idag blev det ett lite mer arbetat kort, med bara lite spets och en brad som övrigt material.


Stommen är milt, grönt cardstock, framsidan stansade jag med min MS kantstans. Stansade en gång till i spillbiten från stommen, så att jag kunde placera en utstansad kant till ovanpå. Monterade sen på en bit egen spets, baksidan av mönsterpapper Graphic 45 Pixie Post, sen framsidan av det samma och stansade båda i kantstansen. Ovanpå det monterade jag det utklippta vykortet från Woodland Fantasy med distanstejp. Vykortet fick sig ett utklippt frimärke från Tiny Treasures och en poststämpel från Pixie post. Alla papper fick sig en omgång med distress vintage photo, vykortet skrapades lite i knaterna och knycklades lite med, för att få en mer sliten känsla av postgång. Klippte sen ut en liten älva från Pixie post som fick sitta i ena hörnet av vykortet. Tog sen fram mina retrostansar och stansade ut blommor som jag skrynklat och mistat, monterade ihop med en liten brad, distressade med vintage photo och lade på lite glitterlim cinnamon. Glitterlim rock candy på älvan i kanten och frimärket, glitterlim diamond på alla papperskanter. Duttade med pearlmaker creme längs spetskanterna, några swirls under blomman, och lite pärlor i de övre hörnen.

Allt material finns att tillgå hos beWed, puncharna som använts här är dock mina egna.

Inga kommentarer: