måndag 14 februari 2011

Ett romantiskt kort

Nu är det dags... för mig att vandra vidare. Jag vill tacka Kirsi och teamet för tiden jag har fått här, snart ett år, jag har lärt mig massor och haft kul under tiden. På självaste Alla Hjärtans Dag får jag äran att avsluta mitt DT-uppdrag, med ett romantiskt käreste-kort med Graphic 45.


Jag har skurit till papprena för att passa måttet på vykortet. Vykortet har jag klippt ut från Woodland Fantasy, klippte en matta bara aningens större i rosa cardstock, som följer kanterna på den vackra ramen. Stommen, rosa cardstock, är 15x12 cm, faktiskt riktigt roligt att göra ett kort med udda format. På stommen har jag monterat baksidan av Tiny Treasures och sen From This Moment. Mönsterpapprena är båda rivna i kanterna, rätt så rejält, och sen distressade med vintage photo. Monterade ett dubbelt band över kortet, ett bredare ljusrosa sidenband, och ett tunt starkare rosa sidenband. Knöt ihop en dubbel rosett och monterade på bandet, och monterade till sist dit vykortet på distanstejp. I nedre vänstra hörnet monterade jag tre ljuvliga rosor, vägde av med gröna blingstenar i de andra hörnen. Jag har sen glittrat papperskanterna för att ge dom lite mer liv, glittrade även en hel del på motivet, som jag hoppas att ni kan se om ni klickar upp bilden större. Jag har lagt glossy accent på blommorna i dammen och i älvans hår, förstärkt vattnets ringar med glitterlim och lagt rock candy på älvans vingar. Nederst på vykortet finns en banner, som man kan fylla med egen text. Jag valde att skriva: "Om jag kysser dig, blir du min prins då?" Jag tycker det ser ut som om hon frågar just det, och jag ska ju så klart ge detta kortet till min prins idag. Allt material kommer från beWed.

Ett stort tack till alla ni bloggläsare och till Kirsi och teamet, för min tid här.
/ScrapLinda

Inga kommentarer: