onsdag 11 augusti 2010

2 kort och 1 bokmärke

Denna månad skapar vi icke säsongsbetonade alster av säsongsbetonat material. Denna vecka har jag använt ett julpapper, Graphic 45 - ode to Joy. Den första bilden visar en samlingsbild över de tre alster jag gjort denna vecka. Min tanke är att detta ska kunna användas till dop eller kanske kondoleans.


Detta är det största kortet jag gjorde. Änglarna har jag klippt ut från mönsterpapperet. På änglarnas fjädrar har jag strykt ut glitterlim. Mönstret bakom änglarna är baksidan på mönsterpapperet. I hörnen har jag gjort droppar med pearl maker. Jag har även använt ett brett organzaband.


Detta är det lilla kortet jag gjorde. Gör man hål i hörnen så kan man trä i ett band och sen knyta det runt till exempel en blombukett. Ängelns gloria och den minsta mörkare ramen har jag lagt glossy accents på. På det rundliknande i hörnen har jag strykit ut glitterlim.


Har har jag gjort ett bokmärke. Min första plan var att klippa ut denna ängel. Sen läste jag texten under och bestämde mig för att jag ville få med den texten. Det står "Away, Away! To my love away, Tell her I send her my Love and devotion. Wide as the world is and deep as the Ocean." På ängelns vingar har jag glossy accents. Precis som på det lilla kortet har jag strykit ut glitterlim i de rundliknande hörnen.


Materialförteckning
Mönsterpapper Graphic 45 - Ode to Joy
Cardstock Reprint - Mystique
Pearlmaker - Creme
Glitterlim Stickles - Crystal
15 mm Organzaband - Creme

1 kommentar:

Kirsi sa...

Jättefina alster, gillar speciellt kortet med de utklippta änglarna =)