onsdag 18 augusti 2010

Ett kort

Denna gång har jag använt baksidan på ett julmönsterpapper. Framsidan är röd, grön och helt klart julig. Jag har stämplat swirls i svart för att ännu mer tona ned julkänslan. Stämpelmotivet är en julstämpel från Magnolia. Men den är helt klart användbar till annat än julkort. Som vanligt har jag färglagt med ProMarkers.

Denna bild visar kortet lite snett framifrån. Man ser även att jag dekorerat insidan, något jag inte brukar göra.


För att göra de 9 rutorna har jag stämplat en och samma swirl ett flertal gånger. Har vänt och vridit på den lite så inte alla skulle hamna likadant. Sen har jag skurit ut de 9 rutorna. Blandade runt dom lite och sen la jag bara ut dom. Tror inte jag vände eller vred på nån i efterhand. Lät dem vara där de hamnade. Sen har jag helt enkelt limmat fast dom på kortstommen. Det syns som vanligt lite dåligt med stämpelmotivet har glitter i håret och papperet runt paketet är glansigt. Stämpelmotivet sitter på 3d-kuddar.


Bara en bild för att visa hur insidan ser ut. Använde samma mönsterpapper och samma swirl. Även denna gång stämplad i svart, men bara runt kanterna. Försökte variera hur jag höll i stämpeln så det inte skulle se lika ut. Plats finns för att skriva en hälsning.


Materiallista
Cardstock Reprint - French Vanilla
Mönsterpapper Kaisercraft - Deck the halls P153 Holly
Swirlstämpel - privat
Stämpeldyna Memento - Tuxedo black
Chalks - Charcoal
ProMarkers - olika färger
Glitterlim Stickles - Cinnamon
Glossy Accents

Inga kommentarer: