fredag 13 augusti 2010

Återanvändning året runt!

Som tjejerna innan mig skrivit så är temat att scrappa med material som inte hör till årstiden, jag har skapat denna veckan i julpapper från KaiserCraft, Belle Collection "Clara". Detta är en lite klurig utmaning men så rolig, att använda sina säsongbetonade saker hela året runt är ju super bra att kunna göra =)

Här är en liten samlingsbild på de två alster jag gjort denna veckan.


Jag har vikt ihop en liten väska som man kan lägga en liten present i om man vill.
Som jag skrev så använde jag mig av KaiserCraft mönsterpapper, jag har använt mig av både fram och baksidan i båda projekten.
Basen består av Reprints Carstock, Strawberry, jag har stansat ut en bård i mönsterpappret med Martha Stewart, Doily Lace Trim.
Jag har använt mig av lime bling från Kaiser och rosa bling från Reprint, brads från Spar Parts och en bewed ros som jag sprayat med perfect pearls utbladat i vatten och sedan målat kanterna med distresser, spun suger, för att få en söt effekt på den vita blomman.


Här är en närbild på blomman, man ser effekten bättre i verkligheten men ni får en uppfattning om hur den ser ut ialla fall =)
Har blivit tokig i att måla vita blomor med distresser och perfect pearl och mer av det får ni se nästa vecka då jag har målat med andra effekter =)


Här är en liten barnvagn som jag använt mig av samma material som ovan, målat min blomma med denna har jag toppat med Stickles istället, jag har också använt mig av en blombrads för att sätta fast suffletten som jag stansat ut i Doily lace trim igen =)



Så det var allt för denna gången men välkommen tillbaka nästa vecka då hela gänget kommer med nya alster :)

2 kommentarer:

Kirsi sa...

Oj, vilken häftig vagn!

Pia sa...

wow what a great work